1. Zasady postępowania administracyjnego– art. 14 zasada pisemności po zmianach, w kontekście doręczeń elektronicznych, podpisywanie dokumentów elektronicznych, rola profilu zaufanego, czy pracownicy winni wyrażać zgodę na używanie przez nich profilu zaufanego.
2. Strona postępowania.
3. Pełnomocnicy wtoku postępowań.
4. Terminy załatwiania spraw administracyjnych, jak mają się do Publicznej Usługi Hybrydowej.
5. Bezczynność i przewlekłość postępowania.
6. Wszczęcie postępowania za pomocą EPUAP, doręczeń elektronicznych, kiedy dochodzi do wszczęcia postępowania.
7. Odmowa wszczęcia postępowania.
8. Uzupełnianie braków formalnych.
9. Jak doręczać pisma w toku postępowań administracyjnych . Hierarchia doręczeń w kodeksie postępowania administracyjnego.
10. Doręczanie PURDE - Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.
11. Doręczanie PUH - Publiczna Usługa Hybrydowa.
12. Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE w toku postępowania administracyjnego, wniesienie podania przez osobę korzystającą z edoręczeń.
13. Znaczenie BAE – Bazy Adresów Elektronicznych dla postępowania administracyjnego
14. Adres do doręczenie elektronicznych a skrzynka do doręczeń elektronicznych, jak będą wyglądać dowody wysłania i dowody doręczenia korespondencji, skutki prawne doręczeń, jak stwierdzić czy korespondencja została doręczona, fikcja doręczenia.
15. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach, przepisy przejściowe.
16. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE – aplikacja kliencka a systemy kancelaryjne – obsługa skrzynki do doręczeń w praktyce.
17. Jak tworzyć wiadomości, jak załączać pliki, jak pobierać dowody wysłania i otrzymania, jak archiwizować korespondencję w aplikacji klienckiej.
18. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH.
19. Obsługa skrzynki do doręczeń w praktyce, jak tworzyć wiadomości, jak załączać pliki, jak pobierać dowody wysłania i otrzymania w aplikacji klienckiej.
20. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH – omówmy to na przykładach.
21. Odmiejscowienie doręczeń.
22. Dowody w postępowaniu administracyjnym.
23. Poświadczanie przez pracownika zgodności odpisu dokumentu z oryginałem.
24. Upoważnienia dla pracowników w toku postępowania administracyjnego– na podstawie kontroli NIK.
25. Art. 79a kpa – stosowanie.
26. Decyzja: Elementy struktury decyzji – podstawowe i dodatkowe.
27. Jak uzupełnić, sprostować i wyjaśnić treść decyzji?
28. Zrzeczenie się prawa do odwołania przez stronę a ostateczność i prawomocność decyzji i jej wykonalność. Praktyka postępowania. Wykonalność decyzji. Zmiany od 12 maja 2023r.
29. Ochrona danych osobowych podczas postępowania administracyjnego na gruncie decyzji UODO
Sposób realizacji szkoleń online: